Ben je bestuurder?

En herken je dit?

Gary Kaplan MD (Virginia Mason Medical Center, Seattle, VS) constateerde, toen hij in 2000 aantrad als CEO, dat: “na het bezoeken aan topziekenhuizen bij geen van alle een managementsysteem bestond om zorg te leveren én te verbeteren”.

Dat is precies wat hij wél vond bij bedrijven als Boeing en Toyota:  een systematische manier om hoge kwaliteit tegen lage kosten te leveren. In navolging van Boeing en Toyota heeft ook Virginia Mason nu een systematische werkwijze voor het leveren van excellente zorg en het continu verbeteren daarvan.

 

Doe inspiratie op en leer van deze bestuurders hoe kwaliteitsverbetering samengaat met kostenverlaging

Verbeterfilosofie en -resultaten van ThedaCare

ThedaCare (Wisconsin, VS) is een zorgorganisatie van 5 ziekenhuizen en een 20-tal klinieken die sinds 2000 ‘lean’ toepast als filosofie en werkwijze om de zorg dagelijks beter, veiliger en doelmatiger te maken. In deze video een uitleg wat de filosofie inhoudt, en wat de resultaten tot dusver zijn, waaronder een besparing van $27 miljoen en een verbetering van de marge van 2,5% naar 6%.

 

Betere zorg én besparingen van $11 miljoen

Bekijk in dit nieuwsitem van CBS-news (3 min) hoe het Virginia Mason Medical Center (Seattle, VS) betere zorg levert en tegelijkertijd besparingen realiseert van $11 miljoen.

Bron: Website CBS

Tien strategieën om de zorguitkomsten te verbeteren

In dit artikel (Health Affairs, feb 2013) kunt u lezen welke strategieën de bestuurders van 11 gerenommeerde zorginstellingen toepassen om kosten en verspillingen te verkleinen en tegelijkertijd de zorguitkomsten te verbeteren.

 

Meer weten?

Zou je in jouw zorginstelling ook willen zien dat de hele organisatie samen aan de strategische doelstellingen (veiligheid, kwaliteit, productiviteit, kosten) werkt, en vraag je je af hoe je hier de rest van de organisatie in meekrijgt? Neem dan contact met ons op.

Neem nu contact met ons op